Debats a Cosmos: Dones i astronomia, Assumpció Català
Data de publicació, 26 de febrer de 2025
Aprofitem l'obertura als socis dels primers divendres de mes per a un espai de debat... sense por als núvols! El passat 11 de febrer es va celebrar el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència, i volem aprofitar per parlar de la seva historia i futur, tot recordant la figura de l'Assumpcio Català, matemàtica i astrònoma catalana. Sou tots convidats a participar-hi. Només heu de venir!
Quan pensem en història de la ciència, revisitem els noms i els fets que vàrem aprendre a l'escola, i que hem arribat a donar per bons sense gaire reflexió. La història de veritat, però, sol ser molt més complicada, i sovint controvertida. Inclou molts biaixos culturals... i també de gènere.
Avui parlarem entre tots del paper que la dona ha tingut a l'astronomia, d'Hipàtia a Vera Rubin, i la seva projecció al futur. Hi posarem el focus a la figura de l'Assumpció Català, amb motiu del centenari del seu naixement.
Amb serietat i rigor, respectant totes les opinions.
Vine i participa!
Fitxa d'activitat
Debats a Cosmos: Dones i astronomia, Assumpció Català
Diego Rodríguez
Cosmos, grup d'astronomia de Mataró
Carrer Bonaire, 25 àtic Mataró
info@cosmosmataro.org +34 629751771
Divendres, 7 de març de 2025 a les 19 hores
Accés lliure. Aforament limitat.